Like Us

Comment

Followers

Wednesday, July 11, 2012

Demam Jahit Tudung.....

Assalamualaikum dan selamat kembali(kepada saya)....hahahaha....nak buat produk baru tak juge terjalannye...haish..Entah lar, nak kate malas tak jugek.maybe komitmen kot jadi kepayahan sikit.huhuhu...Ape-ape jelah kan...Skang ni kome dah demam...haa..bukan demam paneh...tapi demam jahit tudung.Ish..ape pasal kluar bahase perok plok nih.hahaha.....Ok, kite balik semula bahasa...Alkisah, suke tengok tudung2 yang cantik2 lagi menawan di hati.Wah....kalau lar dapat pakai tudung cam tu kan..kan..kan..Tapi ade satu je tak berape nak menawan sangat..Rege die yang sangat cantik.Adoi.....So kisah die saya cilok bentuknye.Skang ni yang femes tudung half moon.Ala tudung yang banyak manik2 tu.Lawo tu.Tapi disebabkan harganya yang agak mahal so terpakse lupekan untuk membelinye. Nak jadi cerita, saya pon ke Kamdar cari kain dan jahit sendiri.Sib Baik menjadi you..hahaha..Dapat lar selai tudung half moon.Skang ni dalam progress jahit manik.Tak siap lagi..takde lar lawo mane pon.Biase je.Kite bukan ler "kera aktif" (kreatif) sangat.hehehe...Disebabkan saya beli kain yang bidangnya agau besau, so dapatlar saya buat shawl selai.Itu pon saya akan jahit manik jugak.tapi tak tau bile taun nak siap.huhuhu..Cadangnye nak pakai raye ni lar.Tetibe trase plak di hati...why not yerk saya jahit tudung n buat jenama sendiri?..emmm...menarik tu.takpe lar...crite tu kite bukak kemudian.jom layan tudung saya dulu yang tak lawo mane ni.saje nak show off..muahahaha.....

Hat ni shawl half moon...


hat ni plak shawl panjang...saiz dekat +-2 meter panjang, lepar +-60 cm.

( ^ _ ^ )

11 comments:

  1. blom siap lagi...on progress tgh jait manik lagi..hehehe..dah siap nanti saya show kat blog erk...

    ReplyDelete
  2. Salam, kak mcm mne potong halfmoon tu??blh ajarkn?tenkiu :)

    ReplyDelete
  3. hehehe...tak susah pon.akak pon hentam kromo je tu.Senang je cara die.ukuran panjang biasenye 1.5m ke 1.8m..ikut mana yang selesa.pastu ukuran labuh plak biasenye 60cm - 80cm.mula2 ukur kain dulu dalam bentuk 4 segi.ikut ukuran yang nak.contoh akak buat tu 1.6m x 60cm.dah potong tu lipat 2 same panjang.then lukis bentuk separuh bulat, pastu potong.dah siap.pastu jahit lar tepi die gune mesin jahit tepi...selamat mencube..hehehe

    ReplyDelete
  4. akak, kalau pakai inci macam mana eh kak?

    ReplyDelete
  5. kak..nak tanya? jenis kain half moon ni pe eh?

    ReplyDelete
  6. chiffon dik..kat kamdar ade jual..

    ReplyDelete
  7. wow....i like ur tips..temkiu:-) da lme cri cara nk wat half moon

    ReplyDelete
  8. kak,brapa hrga kain chiffon ni dkat kamdar?

    ReplyDelete
  9. visit my blog too ... http://anieluv4u.blogspot.com

    ReplyDelete